Skip to main content

Jak odpowiednio przygotować się do treningu?

Prawidłowe przygotowanie do treningu, w 100% pozwoli skupić się na wykonywaniu ćwiczeń, a tym samym zwiększy ich efektywność. Jednak wiele osób nie wie, jak powinno wyglądać dobre przyszykowanie się do treningu. Poznaj 4 najważniejsze zasady, które pozwolą Ci na swobodne wykonywanie ćwiczeń i zapewnią pełną satysfakcję po skończonej sesji treningowej.

Zasada 1 . Motywacja i pozytywne nastawienie

Mówi się, że trening zaczyna się w głowie i jest to najszczersza prawda. Pozytywne nastawienie i chęć do ćwiczeń sprawią, ze trening będzie ogromną przyjemnością. Jeśli w danym dniu nie masz  ochoty na ćwiczenia na siłowni, wybierz inną aktywność fizyczną. Może to być bieganie, gra w koszykówkę czy szybki, intensywny spacer. 

Zasada 2. Koniecznie wykonaj rozgrzewkę

Sportowcy amatorzy często pomijają ten etap treningu, chcąc jak najszybciej rozpocząć forsowne ćwiczenia. Jednak rozgrzewka pozwala przygotować zastane mięśnie i stawy do zwiększonego wysiłku fizycznego. W jej trakcie przyspiesza oddech i zwiększa się przepływ krwi. Dobrze przeprowadzona rozgrzewka zmniejsza także znacząco ryzyko kontuzji.

Zasada 3. Optymalne nawodnienie

W czasie intensywnych ćwiczeń człowiek się poci. Tym samym z jego organizmu odprowadzana jest woda. W związku z tym należy pamiętać o regularnym uzupełnianiu płynów. Warto wypić szklankę wody przed treningiem oraz nawadniać organizm kilkakrotnie w jego trakcie. Następnie po zakończonej sesji zaleca się wypicie kolejnej porcji wody. Dzięki temu gospodarka wodna organizmu nie zostanie zachwiana, a Ty będziesz czuł się znakomicie.

Zasada 4. Odpowiednia odzież

Wielu osobom wydaje się, że bawełniany t-shirt doskonale nada się do ćwiczeń. Nic bardziej mylnego. Bawełna chłonie wodę i nie zapewnia optymalnej wentylacji ciała. Doskonałym rozwiązaniem jest odzież termoaktywna. Marka Treen oferuje szeroki wybór, wysokiej jakości bielizny termoaktywnej, która zapewnia swobodę ruchów, odpowiedni przepływ powietrza i doskonale sprawdzi się zarówno przy treningach na sali, jak i na świeżym powietrzu.

Podobne artykuły

Na co zwrócić uwagę ćwicząc w domu?

6 kwietnia – Międzynarodowy dzień Sportu na rzecz Rozwoju i Pokoju